Wednesday, May 27, 2020

How American Public Television Colluded with China

Multiple PBS affiliates that receive millions in federal funds are facing criticism for airing a pro-Chinese government documentary co-produced by China Global Television Network (CGTN) a state-owned media organization.

KOCE-TV and  KCET, both serving Los Angeles, are among the PBS affiliates airing a documentary touting China’s authoritarian President Xi Jinping’s poverty alleviation work.

The Daily Caller’s Chuck Ross has more:

The film, “Voices from the Frontline: China’s War on Poverty,” did not disclose CGTN’s links to the Chinese government. Nor did it detail the ties that the film’s producer, Robert Lawrence Kuhn, has to Chinese officials and the government’s State Council Information Office, which specializes in foreign propaganda.

SEE ALSO: Senator Lindsey Graham Hits China with Major Accusation

PBS affiliate KOCE, known as PBS SoCal, helped produce the film and premiered it Monday. KCET, which merged with KOCE in 2018, will air the show on Saturday. Other PBS affiliates, including in Idaho and Las Vegas, have either already aired the film or plan to do so later this month.

The one-hour documentary touts Chinese President Xi Jinping’s initiative to alleviate poverty in China by this year.

“In the last forty years, China’s economic development has lifted more than 700 people out of poverty,” reads the introductory script in the film.

China has a population of around 1.428 billion.

CGTN is listed as a foreign agent by the Justice Department, alongside propaganda outlets like Russia Today (RT).

READ NEXT: Inside China’s Secret Biolab in Wuhan >>

Advertisement
HELP Expose the TRUTH About Creepy Joe Biden

21 COMMENTS

People, Places & Things

- Advertisment -

Must Read

Reopening Schools Amid Coronavirus Becomes Social Emergency

2
The reopening of the US economy has begun. People are going back to work, small businesses are reopening and economists and politicos alike are...

TAKE OUR POLL